1. Στις 8 Οκτ. έλαβε χώρα το 125ον Διοικητικό Συμβούλιο, το πρώτο του νέου ακαδημαϊκού έτους 2015-2016, για τον προγραμματισμό της νέας χρονιάς.

 

      2. Μεταξύ 23 και 30 Οκτωβρίου πραγματοποιήθηκε αποστολή 30μελής στο Μυστρά, στην Μονεμβασιά, στο Γεράκι, στα Κύθηρα, στην Αρχαία Σπάρτη και Μεσσήνη και στην Λακωνική και Μεσσηνιακή Μάνη.

 

α. Φωτογραφικό υλικό από τον Μυστρά

100_4965 100_4964 100_4962 036

034
Αγία Σοφία Μυστρά. Εδώ στέφθηκε Αυτοκράτορας Βυζαντίου ο Κων/νος Παλαιολόγος (+ 1453, 29 Μαΐου ).

033 032 031

 

 

β. Φωτογραφικό υλικό από την Μονεμβασιά

μονεμβ1 μονεμβ2 μονεμβ3 μονεμβ4 μονεμβ5 μονεμβ6 μονεμβ7

γ. Φωτογραφικό υλικό από την Επίσκεψη στον Μητροπολίτη Μονεμβασιάς και Σπάρτης Ευστάθιο στον Εσπερινό για τον Άγιο Δημήτριο, στις 25 Οκτ, στην κωμόπολη Παπαδιάνικα

100_5114

100_5117
δ. Φωτογραφικό υλικό από την επίσκεψη στο Γεράκι Λακωνίας

 

045
Έμπροσθεν του Βυζαντινού Ι. Ναού Ιω. Χρυστοστόμου, του 12ου αι.
044
Η είσοδος του Ναού

 

042
Εντοιχισμένο τμήμα στην είσοδο του Ναού αριστερά. Διατάγματος Διοκλητιανού σχετικού με την τότε φορολογική πολιτική για τις τιμές των αγαθών.

046 050 051 053 055
100_5081

γερακι

DIGITAL CAMERA
Στο σπίτι της κ. Κρητικού

 

DIGITAL CAMERA

DIGITAL CAMERA
DIGITAL CAMERA

DIGITAL CAMERA

 

ε. Φωτογραφικό υλικό από την Αρχαία Σπάρτη

027

028
Αρχαιολογικό Μουσείο

 

στ. Φωτογραφικό υλικό από το Αρχαιολογικό Μουσείο Σπάρτης και το Μουσείο της Ελιάς στην Σπάρτη

100_5028
Μουσείο Ελιάς

100_5060 100_5061 100_5029 100_5024

ελιας1 ελιας2 ελιας3 ελιας4

ζ. Φωτογραφικό υλικό από τα Κύθηρα

100_5268 065 100_5196 100_5199 100_5200 100_5202 2015-10-27 12.19.04

DIGITAL CAMERA
DIGITAL CAMERA

DIGITAL CAMERA

DIGITAL CAMERA

DIGITAL CAMERA

DIGITAL CAMERA

DIGITAL CAMERA

DIGITAL CAMERA

DIGITAL CAMERA

DIGITAL CAMERA

DIGITAL CAMERA

DIGITAL CAMERA

DIGITAL CAMERA

DIGITAL CAMERA

DIGITAL CAMERA

DIGITAL CAMERA

 

η. Φωτογραφικό υλικό από την Αρχαία Μεσσήνη, τις Πύλες Αρσινόης και την Αρκαδική Πύλη

107
Στον αρχαιολογικό χώρο της Μεσσήνης.

100_5350 100_5353 100_5355 100_5357 100_5358

DIGITAL CAMERA
DIGITAL CAMERA

DIGITAL CAMERA

DIGITAL CAMERA

DIGITAL CAMERA

DIGITAL CAMERA

DIGITAL CAMERA

DIGITAL CAMERA

θ. Φωτογραφικό υλικό από την Μάνη.

 

 

102

072
Αρεόπολη.

069

DIGITAL CAMERA

073

069

 

090
Στο Σπήλαιο του Δηρού.

 

100_5303

 

 

  1. Έγγραφα και δημοσιεύματα επίκαιρα

 

α.  Η αντίδραση του Προέδρου της Κομισιόν της Ευρωπαϊκής Ένωσης Γιούγκερ  στις Βρυξέλλες για το Ψήφισμα-Παρέμβαση του Ιδρύματος με θέμα τους διωγμούς Χριστιανών στην Εγγύς και Μέση Ανατολή και Β. Αφρική.

ξθνγερ

β. Έγγραφα για το ίδιο Ψήφισμα.

Αλεξανδρείας

σπαρτης ευσταθιος

Μεσσηνιας Χρυσοστομπς

Δραμας Παυλος Βαρναβας

4. Παρέμβαση του Ιδρύματος στα «Σύμφωνα Συμβιώσεως» κατόπιν παρακλήσεως της Ιεράς Συνόδου.

ΣΣπροςμακ ΣΣπροςμακ2 ΣΣπροςμακ3 ΣΣπροςμακ4 ΣΣπροςμακ5 ΣΣπροςμακ6

 

 

Γνωμοδοτικό Σημείωμα

 

Στο ισχύον Σύνταγμα δεν υπάρχει σχετική συνταγματική υποχρέωση που να απαγορεύει στον κοινό Νομοθέτη να προβεί σε ρύθμιση της ελεύθερης συμβίωσης. Κατά μία άποψη που φέρεται να είναι η κρατούσα δεν υπάρχει ούτε καν απαγόρευση γι’ αυτό (βλ. Κουνουγέρη-Μανωλεδάκη, Οικ. Δίκαιο Ι επ., αντ. Παντελίδου Εφ Α Δ1/2008/388).

Παρά ταύτα όμως, υπό την πίεση διαφόρων κοινωνικών ομάδων, των <<νέων>> αντιλήψεων για ανεκτικότητα της Κοινωνίας σε πράγματι υφιστάμενες σχέσεις ελεύθερης συμβίωσης ομοφύλων ή ετεροφύλων ατόμων και κυρίως από το γεγονός ότι οι περισσότερες Ευρωπαϊκές Χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης έχουν εισαγάγει σχετικές ρυθμίσεις, ο Έλληνας νομοθέτης με το Ν. 3719/2008 ρύθμισε μια <<εναλλακτική μορφή οικογενείας>>.

Το παραπάνω νομοθέτημα, που είναι γνωστό ως <<σύμφωνο συμβίωσης>>, αφορούσε αρχικά μόνο ετερόφυλα ζευγάρια με την αιτιολογία ότι αυτές οι συμβιώσεις δεν προσκρούουν στα χρηστά ήθη και ότι προστατεύονται από το Σύνταγμα στα άρθρα 21§1, 5§1 και στο άρθρο 8 της Ευρωπαϊκής Σύμβασης για τα δικαιώματα του ανθρώπου ( ΕΣΔΑ ), αφού με αυτά προστατεύεται και η οικογένεια, χωρίς γάμο.

Έτσι, όμως, επήλθε μια ακόμη <<ρωγμή>> στο Οικογενειακό μας Δίκαιο, που θα μπορούσε εύκολα να είχε αποφευχθεί, αν ο Νομοθέτης μπορούσε και έπρεπε να αναλογισθεί τις αρνητικές συνέπειες που αυτή η ρύθμιση θα επέφερε στο Δικαιικό μας Σύστημα στην Ελληνική Κοινωνία. που, κατά την γνώμη μου, δεν ήταν ακόμη ώριμη να δεχθεί τέτοιες αντιλήψεις, που κλονίζουν το θεσμό του γάμου, ο οποίος είναι αναντικατάστατος και αντιστρατεύεται ευθέως  στην Ορθόδοξη πίστη των Ελλήνων.

Έτσι όμως δόθηκε ένα νομικό όπλο στα ομόφυλα ζευγάρια να προσφύγουν στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων ( ΕΔΑΔ ) και να ζητήσουν και πετύχουν ευνοϊκές για αυτούς αποφάσεις, με τις οποίες καταδικάζεται η Ελλάδα σε καταβολές αποζημιώσεων που θα μπορούσε να αποφύγει.

Άμεση συνέπεια αυτών ήταν ο Νομοθέτης με πρόσφατο Νομοσχέδιο να επεκτείνει και ως προς αυτούς ( τους ομόφυλους ) το Σύμφωνο Συμβίωσης με κάποιες εξαιρέσεις, όπως π.χ., την απαγόρευση υιοθεσίας.

Βέβαια, το Υπουργείο Δικαιοσύνης, αναλογιζόμενο τις βέβαιες αντιδράσεις τόσο της Επίσημης Εκκλησίας ( βλ. την από 12.6.2015 επιστολή του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου Αθηνών και πάσης Ελλάδος προς τον κ. Υπουργό Δικαιοσύνης και την από 18.6.2015 απάντηση αυτού ), όσο και της εν γένει Κοινωνίας, προσπαθεί να συμβιβάσει τα ασυμβίβαστα.

Δηλαδή, από τη μία αναγνωρίζοντας ότι ο γάμος και η οικογένεια, όπως υφίστανται, παραμένουν θεσμοί αναντικατάστατοι, και από την άλλη προσπαθώντας να ακροβατήσει, θεσμοθετώντας <<ακραίες>> μορφές σχέσης, χωρίς, όπως ήδη ειπώθηκε, να είναι έτοιμη προς τούτο η Ελληνική Κοινωνία.

Άραγε, οι συντάκτες του σχετικού νομοσχεδίου αντιλαμβάνονται τις <<διαλυτικές συνέπειες>> των όσων νομοθετούν και μάλιστα με την επίκληση του <<εκσυγχρονισμού>> της οικογένειας και του γάμου, όπως διαπλάστηκαν διά μέσου των αιώνων και κανένα υποκατάστατό τους δεν μπορεί να αντικαταστήσει.

Γράφοντας αυτές τις λίγες γραμμές διακατέχομαι από έντονο προβληματισμό για το που μας οδηγούν και οδηγούμαστε; Άραγε, όλοι εμείς, που επιμένουμε σθεναρά να υπηρετούμε κάποιες ιδέες που μας κράτησαν ζωντανούς στη σημερινή <<βαρβαρότητα>> και στην επιχειρούμενη σύγχυση των ιδεών, που σκοπίμως καλλιεργείται από ορισμένα κέντρα, θα θεωρηθούμε και πάλι από τους <<προοδευτικούς>> ως <<συντηρητικοί τυπολάτρες>>, γιατί υπερασπιζόμαστε ακριβώς τα αυτονόητα σε τούτη τη Χώρα, όπου κάποιοι νομίζουν ότι, αλλάζοντας την έννοια λέξεων, που όλοι γνωρίζουμε τι σημαίνουν κυριολεκτικά, με άλλες <<ευγενικές ονομασίες>>, θα επιτύχουν το προσδοκώμενο αποτέλεσμα˙  Ενώ κατά βάθος ξέρουν και οι ίδιοι πως το Δίκαιο και η Ηθική, όπως εκφράζονται από την πλειοψηφία της Κοινωνίας, είναι στην πλευρά μας;

Κοντολογής, για το παραπάνω κρίσιμο θέμα, όπως και για άλλα που δεν είναι του παρόντος, δεν θα έπρεπε ο κυρίαρχος λαός να δώσει την απάντησή του με σχετικό Δημοψήφισμα, ώστε να αρθεί κάθε αμφισβήτηση ή αυτό ακριβώς είναι που ‘’φοβούνται’’ οι νομοθετούντες;

 

 

Αθαν. Τύμπας

Επ. Πρόεδρος  Εφετών

Επ. Μέλος Ι.Ε.Θ.Π.

 

 

Σεπτέμβριος   2015

 

ΣΣκαλ1 ΣΣκαλ2 ΣΣκαλ3

 

1.4.Παρασκευο 2.4 3.4 4.4

5. Άρθρο Γ. Λεονταρίτη για το  εκτός τόπου, χρόνου και τρόπου θέμα περί το μάθημα των θρησκευτικών.

Λεονταριτης

6. Γενοκτονία ή Εθνοκάθαρση των Ρωμιών του Πόντου; Απάντηση στον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Φίλη.

61 62 67 689 61011 61213 61415 61617 61819 62021 62223 62425 62627 62829 63031 63233 63435 63637 638

7. Μια νέα έκδοση του Ιδρύματος

71 72 73 745 76

014